apostolska dela spreobrnitev apostola pavla

Apostolska dela – spreobrnitev apostola Pavla

V prejšnjem članku sem pisal o Apostolskih delih kot besedilu iz Nove zaveze, ki me zelo nagovarja. Opisal sem binkoštni dogodek oziroma prihod Svetega Duha med Jezusove učence. Drugi pomemben dogodek, ki je opisan v Apostolskih delih je spreobrnitev apostola Pavla.

 Spreobrnitev apostola Pavla

Pavel je izhajal iz Benjaminovega rodu. Živel je v helenističnem mestu Tarzu. Zato je imel poleg
judovskega imena Savel še helenistično ime Pavel (Paulus). Krščanska tradicija je ohranjala samo
ime Pavel. Bil je misionar med pogani. Njegovo največje zasluga je bila, da je evangelij prinesel v
središče tedanjega sveta, v Rim.
Pisatelj Apostolskih del je imel spreobrnenje sv. Pavla za tako pomembno, da ga omenja kar trikrat.

 Pavlovo spreobrnenje (Apd 9,1-22)

Pripoved o Pavlovem spreobrnenju lahko razdelimio na 3 odlomke:
  • Pavlova drža pred spreobrnjenjem (9,1-9)
  • Spreobrnenje – glavni del pripovedi (9,10-19a)
  • Pavlova drža po spreobrnenju (9,19b-22)

Savel, na podlagi naročila velikega duhovnika, hoče nadaljevati z nasilnim bojem proti »nazareški sekti« kot so imenovali Jezusa in njegove privržence. Sredi tega »boja« pa v Savlovo življenje nepričakovano poseže Bog.

 Za opis dogodka pisatelj uporabi starozavezne simbole motive kot »luč« ter »pasti na tla«.
Kristus se Savlu prikaže kot mogočen in mu naroči naj gre v mesto in dela, kot mu bo naročeno. Jezusove besede slišijo tudi spremljevalci. Savel  oslepi, kar je izraz njegove nemoči nasproti Jezusa.
Glavni del pripovedi pripoveduje o poklicanosti Hananija, zastopnika krščanskega občestva v
Damasku. V videnju sprejme naročilo, naj položi roke na Savla iz Tarza.
Veličino dogajanja razloži Hananijev ugovor. Savel je izbran, da bo prinesel Kristusa pred vsa ljudstva
in kraje ter izraelove sinove. S tem je v prvi vrsti mišljeno, da se bo pokazal kot pristaš Jezusa in o
njem pričeval. Polaganje rok (9,17) je znamenje napolnjenosti s Svetim Duhom in znamenje
ozdravitve. Njegovo spreobrnjenje je dokončano s krstom.
Zaključni prizor kaže pravo nasprotje Savlove drže v prvem odlomku. Savel sedaj v sinangogah
oznanja Jezusa kot Božjega sina.

Pavlov govor pred templjem (22,6-16)

Druga pripoved o Pavlovem spreobrnjenju je vključena v njegov obrambni govor. Brani se pred očitki
Judov, da razširja nauke zoper ljudstvo, postavo in tempelj (21,28).
Pisatelj predstavi Pavlovo poslanost k vsem ljudem kot Božjo voljo. Hananija je opisan kot »pobožen
mož«, ki se drži Postave.
V tej pripovedi je Pavlovo spreobrnenje bolj razločno predstavljeno kot poklicanost. Bog namreč Pavlu
omogoči, da vidi Vstalega, ga sliši in postane njegova priča. S tem dobi izkustvo in spoznanje o
Kristusu. V krstu doživi očiščenje od grehov.

Pavel pred upraviteljem province Festom in kraljem Agripom (26,9-18)

Tudi tretja pripoved o Savlovem spreobrnjenju je vključena v njegov obrambni govor. Sodni proces
pred Festom in Agripo je prelomnica v Pavlovem delovanju. Pavel zapusti Judejo in gre v Rim.
Govor povzema Pavlovo delovanje. Prizori sodnega procesa so zelo podobni Jezusovemu sodnemu
procesu pred Pilatom. Rimski upravitelj province tudi pri Pavlu ne najde nobene krivde. S tem pisatelj
pokaže, da bo moral tudi Pavel v hoji za Kristusom prestajati trpljenje in preganjanje.
Savel je bil preganjalec kristjanov. Zapiral je Jezusove pristaše, glasoval je za smrtne obsodbe in silil
je kristjane k bogokletju. Ta podoba Savla predstavlja njegovo spreobrnenje v še svetlejšo luč.
Zagledal je luč, »svetlejšo od sončne svetlobe« (26,13).
Pavlova pripoved o svoji poklicanosti je del njegovega obrambnega govora pred rimskim upraviteljem
province Festom in judovskim kraljem Agripo. Namenjena je predstavitvi poslanstva, ki ga hoče Bog,
in utrditvi v veri. Zanimive so reakcije obeh oblastnikov.
Fest meni, da se je Pavlu zmešalo. Jud Agripa pa je presunjen in pravi:«Še malo pa me boš prepričal, da postanem kristjan« (v.28). Oba pa sta mnenja, da bi Pavla lahko osvobodili, vendar ga ne morejo, ker se je skliceval na cesarja. Zato je moral odpotovati v Rim.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.